Učivo pro žáky 16.3 - 25.3
Vážení rodiče,
přinášíme Vám další práci pro děti na následujících 7 až 10 dnů. Prosím, nepropadejte panice, že vaše děti něco nezvládnou. Učivo na prvním stupni se probírá takzvanou spirálovitou metodou. To znamená, že učivo posledního čtvrtletí daného ročníku se znovu probírá v prvním čtvrtletí vyššího ročníku, kde se prohlubuje a rozšiřuje. Jde nám o to, abyste děti nestresovali a nepřetěžovali, ale také nenechali zahálet. Vyzkoušejte si tzv. „ domácí vyučování“ , určete si denní dobu, kdy se budete věnovat učení, snažte se ji dodržovat a vždy si udělat určitý kus práce ( obvykle 1stranu v pracovním sešitě) z jednotlivých předmětů. Maximálně však 2 až 3 hodiny denně, podle věku.
To můžete doplnit sledováním pořadu Učí Telka na ČT.
Další pěkné výukové programy on line jsou ŠKOLÁKOV -pro menší, nebo Matika.in, Gramar.in.
Někteří vydavatelé školních vzdělávacích programů nabídli na 30 dnů zdarma volné licence pro domácí výuku. Z těch které ve škole používáme můžete použít Didakta,
Přístupové kódy na www.didakta.cz pro naši školu:
Login: crna1339@didakta.cz
Heslo: RJZA
nebo Nová škola Matýskova matematika
Jelikož díky GDPR o ochraně osobních údajů nemáme vypsané všechny e-maily rodičů, napište nám, prosím, na naše nové mailové adresy pozdrav a my vám zpět pošleme učivo jednotlivých ročníků ještě takto. Na tyto mailové adresy se prosím obracejte i s různými dotazy, hlavně ti, kteří nemají facebook.
Hana Zlámalová zs.moravany.zlamalova@seznam.cz
Jana Kalousová zs.moravany.kalousova@seznam.cz
Eva Vykoukalová zs.moravany.vykoukalova@seznam.cz
Jiří Zlámal zs.moravany.zlamal@seznam.cz
1.ROČNÍK
Matematika: procvičování sčítání a odčítání do 10 jakýmkoliv způsobem.
Pracovní sešit str. 35 – 37. Strany 38, 39 jsou procvičovací, můžete je vypracovat podle potřeby.
Čtení: Zkusit vyvodit písmena H a Č, Slabikář str. 41 – 46. Číst cokoliv, co děti zvládnou.
Psaní: písmena psací z Z nejprve natrénovat na papír či tabuli ( máte-li možnost), dobré je také do krupice nasypané na tmavý tác či plech ( znají ze školy), potom ve velké písance a nakonec do malé písanky. Pokusím se dětem doručit nové malé písanky, kde je písmeno c C. Postup nácviku stejný.
Prvouka: téma Jaro, práce na zahrádce, jarní květiny, mláďata – využijte běžné situace či vycházky, různá videa. Také trénujte poznávání hodin.
podívat se na webové stránky ŠKOLÁKOV, jsou tam k ročníkům a předmětům různá cvičení.
2. ROČNÍK
Matematika: Procvičovat sčítání a odčítání do 100, jakýmkoliv způsobem. V pracovním sešitě strany 18- 26. Není nutné vypracovat všechno.
Dále se pokusíme skočit na úvod násobení a dělení, str. 35-40, tyto jsou povinné. Násobení si vysvětlujeme jako opakované sčítání, dají se použít kolečka – dvoukoruny, naučit se násobky 2.
Český jazyk: Procvičovat kdekoliv tvrdé a měkké souhlásky a psaní i/y. Nové učivo - spodoba hlásek na konci a uprostřed slova jsme si vysvětlili ve škole ( najít jiný tvar slova, kde je to zřetelně slyšet hrad – dva hrady, Božka – Boženka)
Učebnice str. 69 – 75, na stránce je uvedena vždy str. pracovního sešitu.
Prac. sešit str.7 -11. Úkoly v pracovním sešitě jsou povinné, v učebnici stačí ústně, nebo napsat dle vašeho uvážení.
Čtení: číst O letadélku Káněti další kapitoly, jinak cokoliv.
Prvouka: téma Jaro, práce na zahrádce, jarní květiny, mláďata – využijte běžné situace či vycházky, různá videa. Také trénujte poznávání hodin.
podívat se na webové stránky ŠKOLÁKOV, jsou tam k ročníkům a předmětům různá cvičení.
Angličtina 2.roč. 16.3.
Procvičujte slovíčka k tématu: happy birthday
Card (kárd) přání
Candle (kendl) svíčka
Cake (kejk) dort
Badge (bédž) odznak
Balloon (belún) nafukovací balónek
Do školního sešitu přeložte:
Červený odznak –
Žlutá svíčka-
Modré přání-
Růžový balónek-
3. ROČNÍK
ČJ
Slovní druhy procvičovat pomocí programu Didakta. Jednotlivé slovní druhy vysvětlují části Definice a Přiřazování k definicím. Procvičovat lze v částech Magnetky a Vypínání monitorů.
Vyjmenovaná slova po "P" v pracovním sešitu na stranách 18, 19 a 20 (cv. 4 na straně 19 raději ne – není zažité učivo o pádech podstatných jmen).
Také je možné procvičovat v programu Didakta.
M
Neustále procvičovat malou násobilku i dělení jak písemně, tak i zpaměti. Na stránkách www.matika.in/cs v učivu pro 2. ročník i 3. ročník (Malá násobilka, Násobilkové obdélníky)
V pracovním sešitu str. 14 a 15 – odčítání s přechodem přes desítkový základ. Opět na stránkách matika.in je možnost procvičování.
Na www.matyskova-matematika.cz – část 3. ročník: 7. díl, video číslo 40 – vysvětluje postup počítání.
Angličtina 3.roč.: 16.3. – 20.3.
Ještě pro procvičení slovíček můžete zkusit:
https://quizlet.com/124859699/happy-street-1-unit-6a-furniture-nabytek-rooms-pokoje-flash-cards/
pro hledání slovíček můžeš použít google překlalač
Do školního sešitu: napsat a naučit číslice do 20
ELEVEN (ilevn) 11
TWELVE (tvelf) 12
THIRTEEN (frtýn) 13
FOURTEEN (fórtýn) 14
FIFTEEN (fiftýn) 15
SIXTEEN (sixtýn) 16
SEVENTEEN (sevntýn) 17
EIGHTEEN (ejtýn) 18
NINETEEN (najntýn) 19
TWENTY (tventy) 20
Dále napiš do šk. Sešitu:
18 psů- eighteen dogs
11 kuchyní –
15 ložnic –
19 letadel –
20 postelí -
Zkuste udělat :PS str 56
4.ROČNÍK
ČJ
Stále procvičovat vyjmenovaná slova (učebnice str.23 – 38, opisovat doplňovací cvičení), procvičovat slovní druhy pomocí programu Didakta. Procvičovat vzory pod. Jmen rodu středního. Vysvětlení je v učebnici str.57 – 60. V pracovním sešitu strany 4 – 8. Program Didakta, část Ohebné slovní druhy 1.
M
Stále procvičovat malou násobilku (násobení i dělení) zpaměti. Sčítání a odčítání s přechodem přes desítkový základ – zpaměti. V učebnici příklady strana 76, 77 – písemné sčítání, odčítání, násobení a dělení + slovní příklady.
Na www.matika.in/cs – v část 4. ročník je možné procvičovat písemné +, - , x , : .
Násobení dvojciferným činitelem je vysvětlené na www.matyskova-matematika.cz – výuková videa – část 4. ročník, 2. díl, video č.24.
PŘÍRODOVĚDA
Učebnice str. 38 a 39 a vyplnit pracovní sešit str. 29.
Všímej si svého okolí, blíží se doba jarních prací na poli a v zahradě – pomáhej s nimi a buď dobrý pozorovatel.
VLASTIVĚDA učebnice str. 5- 8 , přečíst a naučit se, lze se
podívat se na webové stránky ŠKOLÁKOV, vlastivěda 4. ročník.
Číst Lovce mamutů. Pokud je možné najít na internetu filmy Osada havranů a Na veliké řece.
Angličtina 4. roč. 16.3. – 20.3.
Uč. Str 46 přečti, přelož
PS str 58, 60, 61
Pomocníci :
Překladač google:
Happy street 2 online:
https://elt.oup.com/student/happystreet/level2/picturedictionary_02/picturedictionary_02_06/?cc=cz&selLanguage=cs – prozkoumejte tyto stránky, zahrajte si hry, poslechněte si slovíčka,….
5. ROČNÍK
Matematika
Ahoj děcka, potřebujeme zvládnout desetinná čísla, tak se prosím podívejte na doporučená videa
Na webových stránkách www.matyskova-matematika.cz si najděte výuková videa
5.ročník 2.díl - 20 - cvičení 1,2,3
Po shlédnutí videí pracujte v zeleném PS str. 4,5/ celé
Učebnice str.86 / modrá tabulka (toto bylo ve videu)
Str. 88 / červený text (a toto taky)
Str. 87 / 4,5
Český jazyk
Na webových stránkách www.didakta.cz si najděte ikonku ohebné slovní druhy 2 (tady si procvičujte přídavná jména)
Učebnice 82/6 poslední 4 řádky přepište do sešitu
Učebnice 85, 86/ žlutá tabulka
86/3 ( do sešitu )
87/ žlutá tabulka
www.didakta.cz ohebné slovní druhy 1 – slovesa
PS 8/ 1 a,b,c
8/ 1,2
Učebnice 88 / žluté okénko
88 / 2 ,a
PS 9/ 1,a
9 / 2,3,4,5
PŘÍRODOVĚDA
Pracovní sešit str. 23 – 28. Roztříhej a skládej obrázky k různým podnebným pásům.
Najdi na internetu návod na stavbu ptačí budky. Pokus se takovou ptačí budku s tatínkem, dědečkem či strýcem postavit a umístit na strom. (http://zahradnikralovstvi.cz/novinky/ptaci-budky.html)
VLASTIVĚDA - V učebnici přečíst a do sešitu vypsat sousední státy ČR. Str. 46 – 53. Buď podle tabulky Slovensko (ten testík) nebo podle modrých nadpisů a tučně vytištěných slov v učebnici a samozřejmě mapy. Na www. didakta. cz ( heslo a přístup je v úvodu) si najděte Evropa, evropská unie a tam procvičujte Evropu. Příští týden začneme historii.
Angličtina 5tř. 16.3.-20.3.2020
Napsat Do školního sešitu:
Object pronouns jsou zájmena v jiných pádech:
I (já) – me (mě, mně)
you (ty) - you (tebe, tebou,tobě,)
he (on) – him (mu, ho, (s)ním)
she (ona) - her(ní)
it (ono) - it(toho, onoho, tím)
we (my) – us (nás,námi)
they (oni) - them (je, (s) nimi, (o) nich, (k) nim)
Přelož do šk. sešitu:
On hraje fotbal s námi.
Já jdu s tebou.
Ben píše knihu pro ni.
Petr nenávidí je.
(He plays football with us. I go with you. Ben writes a book for her. Peter hates them.)
Doplň a napiš do školního sešitu:
1 My bedroom is great. I love it .
2 Your aunt is friendly. I like ........................ .
3 Are they nice? Do you like ...................... ?
4 We are in the photograph. Can you see ........... ?
5 John is silly. I don’t like ................. .
(správné odpov: her,them,us,him)
Dovysvětlení:
uč. Str. 51/cv.6 – dělání návrhů, nápadů
Máme dvě možnosti, jak to říct:
1.How about
2.Let´s
How about running home? - Co tahle běžet domů?
How about going to the beach? – Co si zajít na pláž?
Let´s run home. Poběžme domů.
Let´s go to the beach. Pojďme na pláž.
Předložky: (kdy se používají)
In- měsíce, roční období, části dne,
On – dny
At – čas, at the weekend, at night
Př:
in winter in the morning
on Monday at quarter past 1
at three o´clock on Sunday
Doplň do škol. Sešitu:
……… summer …….eleven o´clock
……..half past four ……..afternoon
………Tuesday ……..autumn